Terkini - Keadaan Emosi Keluarga Penumpang MH370 Masih Stabil

family

Dalam menghadapi insiden kehilangan pesawat MH370 yang sehingga kini masih tidak ditemui, pastinya emosi ahli keluarga serta waris penumpang yang paling menerima kesannya disebabkan kejadian malang tersebut.
Sehubungan itu, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) telah pun menyediakan sejumlah besar kaunselor terlatih untuk memberikan sokongan moral kepada mereka yang terlibat.
Setakat ini, emosi yang ditunjukkan ahli keluarga yang terlibat menunjukkan perkembangan positif dan stabil berbanding hari pertama kehilangan pesawat yang dipandu Kapten Zaharie Mohd Shah itu.
Menurut Pengerusi Malaysian Crisis Intervention Team (MCIT), Prof. Dr. Abd Halim Mohd Hussin yang dipetik akhbar tempatan, “mereka kini lebih tenang dan semakin positif dengan sebarang kemungkinan yang mungkin berlaku”.
Pesawat MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang daripada radar, kira-kira sejam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada pukul 12.41 tengah malam Jumaat dan sepatutnya dijadual tiba di Beijing pukul 6.30 pagi Sabtu.
Oleh: AUDREY LEE