Pesawat MAS MH370: Telefon Mangsa Berdering, Tapi Tiada Jawapan Yang Diterima..

Pesawat MAS - MH370
Telefon Berdering, Tapi Tiada Jawapan

Pesawat MAS MH370: Telefon Mangsa Berdering, Tapi Tiada Jawapan. Itulah antara kenyataan yang dibuat oleh beberapa keluarga di China. Mengikut laporan ada diantara mereka yang telah berjaya menghubungi ahli keluarga mereka yang berada di dalam Pesawat MH370.Nada dering kedengaran namun tiada jawapan yang diterima oleh pemanggil.
Kita tak tau sejauhmana kebenaran kenyataan ni namun yang pasti ada dua kemungkinan:

1. Telepon mungkin telah di "ON" kan oleh mereka-mereka yang berkaitan kerana dalam pesawat kita kena "OFF" handphone. Jadi kalau ada nada dering, berkemungkinan besar telephone tersebut telah di ON kan. Tapi dimana mereka? Mengapa tiada respon?

2. Telepon tidak di "OFF" kan semasa menaiki pesawat. Ini yang kita risaukan. Sebab ianya banyak kali berlaku. Dan kita pernah "bergaduh" dengan seorang rakan yang enggan mematikan telepon semasa di pesawat. Katanya ianya tidak merbahaya sebab dah banyak kali dia buat, ok aje. Hmm..

Teori Kehilangan Pesawat MAS MH370

Salah satu dari teori kehilangan pesawat MAS MH370 adalah kemungkinan pesawat berdepan dengan gangguan telekomunikasi. Ianya berlaku apabila penumpang menggunakan gajet-gajet elektronik seperti telepon yang dibawa bersama semasa penerbangan. Semua gangguan ini boleh mengundang malapetaka.

P/s: So kepada rakan-rakan diluar sana, tolong patuhi peraturan. Tak kena OK, tapi bila dah kena sure tak OK. Apa-apa pun doakan yang terbaik untuk semua penumpang yang terlibat.