Siapakah Pemilik FB ‘Murtads In Pantai Timur’? Adakah Ini Dia Punya Dan Siapa Dalangnya Disebalik Orangnya ?

Pendedahan Mengejutkan Pemilik FB Murtads In Pantai Timur
Sebelum ini Mynewshub pernah menyiarkan kisah tentang akaun Facebook Murtads In Pantai Timur yang kemudiannya ditukar nama kepada Murtads In Kelantan.
Akaun FB yang mula disedari kewujudannya sejak pertengahan Februari lalu mempunyai unsur menghina Islam yang keterlaluan termasuk mengeji Allah Taala dan Nabi Muhammad SAW.
BACA: Laman FB Hina Nabi Bertukar Nama
Pengendali akaun FB tersebut mendakwa dirinya telah murtad jadi tidak hairanlah dia tidak berasa sedikit pun bersalah untuk menghina agama Islam dan cuba menghasut masyarakat untuk bersamanya.
Hasil siasatan, ada pihak mendakwa pemilik akaun FB Murtads In Pantai Timur dikenali sebagai Juli Sumardiati Bt Mohd Jalaludin yang turut menggunakan nama Juli Jalaludin, Emilie de Strange dan Celestial Eve.

2


Apa yang memeranjatkan, wanita yang berasal dari Ketereh, Kelantan ini pernah menjadi pelajar terbaik SPM seluruh Terengganu. Dia merupakan penuntut di MRSM Kuala Terengganu.

1

Selepas SPM, Julie kemudiannya menyambung pelajaran di Colorado School of Mines, Amerika Syarikat pada 2005.

juli

Di sini Amerika Syarikat, Juli menganggotai kugiran metal Halun dan Shadowed Grace sebagai vokal / gitaris.

3

Pemikiran dan pandangan Juli tentang Islam dapat dibaca di blognya, cattastrophenomenon.wordpress.com.
Dalam blog ini, turut tercatat pengalaman Juli dirogol pada usia muda sehingga membawa kepada bibit kebenciannya terhadap agama.

blog jui

Apa pun alasannya, diharapkan pihak berkuasa dapat segera menyiasat dan mengambil tindakan ke atas mereka yang menghina agama Islam.
Mungkin selepas ditahan, pihak yang mendalangi FB Murtads In Pantai Timur dapat diberikan pencerahan oleh pihak berkuasa tentang salah faham mereka terhadap Islam selama ini.
Sesungguhnya hidayah itu milik Allah SWT, semoga kita termasuk dalam kalangan yang diberikan nikmat untuk memperolehinya. – REM RAMZI
Sumber: panggungopera.blogspot.com