Pendedahan Mengejutkan Peserta Ratu Rantik

Maya Nava
Venezuela – Seorang remaja yang bercita-cita menjadi Miss Venezuela bukan sahaja melakukan pembedahan hidung dan implan payu dara, malah sanggup menjahit plastik di lidahnya, bertujuan memastikan dia sentiasa kurus.
Maya Nava ketika mendedahkannya berkata, apabila plastik itu dijahit ke lidahnya, dia akan berasa sangat sakit apabila makan makanan pepejal.
Dia hanya boleh makan makanan berupa cecair dan sungguhpun ia merupakan sesuatu yang menyakitkan, namun Maya berpendapat itu sahaja cara untuk memastikan dia kekal langsing serta berpeluang menjadi ratu cantik.
“Saya berasal dari keluarga miskin dan saya mahu orang ramai tahu bahawa kami juga boleh berjaya.
“Hanya dengan menjadi ratu cantik, maka ia dapat mengubah nasib saya dan keluarga saya serta keluar daripada kemiskinan ini,’’ katanya ketika ditemubual BBC 3.
Harapan tinggi Maya itu bukan sesuatu yang mengejutkan memandangkan dia menetap di Santa Cruz, iaitu kawasan di mana pembunuhan berlaku setiap 40 minit.
Dengan memenangi Miss World, karier mereka dalam bidang hiburan akan berkembang dan dapat keluar daripada belenggu kemiskinan.
Maya merupakan antara peserta yang menyertai kem kecantikan yang ketat yang diselia oleh Osmel Sousa.
Dalam kem itu, mereka sentiasa diawasi oleh kamera dan pembedahan kosmetik merupakan perkara rutin.