Motorola Keluarkan Telefon Pintar Serendah RM650

moto-g-technodify-02
Bagi pengguna yang menginginkan telefon pintar yang berharga bajet, Motorola pasti dapat memenuhi hasrat anda itu.
Telefon pintar Moto G telah pun memasuki pasaran Malaysia pada tahun lepas dengan spesifikasi rendah dan harga bajet, iaitu sekitar RM650.
motomoto
Motorola turut melancarkan sebuah lagi telefon pintar bajet, Moto E di hari pelancarannya di London baru-baru ini.
Moto E ini dilihat membawakan spesifikasi yang lebih rendah berbanding Motorola Moto G. Apa pun, dari segi rekabentuk, ia dikatakan Moto E akan menggunakan kerangka yang lebih nipis dan kompak berbanding Moto G.
Terdapat khabar angin mengenai sebuah telefon pintar seakan Moto G, tetapi dengan spesifikasi lebih rendah dan harga lebih mampu milik.
Telefon pintar itu dikatakan akan dilengkapi skrin 4.3 inci, pemproses dual core 1.2 GHz, 1GB RAM, kamera 5 MP dan android 4.4.3 Kitkat.
Bagi memastikan harganya rendah, ia hanya dilengkapi 4GB ruang storan, bateri 1,900 mAh dan seperti Moto G, ia hanya dilengkapi 3G, dan tiada sokongan LTE.
Satu lagi kemungkinan adalah, memandangkan peranti yang belum dilancarkan ini dikatakan tahan lama, mungkin ia merupakan sebuah telefon pintar tahan lasak sama seperti trend telefon pintar kalis air dan habuk seperti Samsung Galaxy S5 dan Sony Xperia Z2.
Oleh: hzqahmd