Bomoh Sudah Emosi ? Apa Dah Panas Bomoh VIP, Ugut Ingin Saman Pihak Yang Kecam Ritualnya !!!~

1403KLIABomoh

BOMOH VIP atau dikenali sebagai Ibrahim Mat Zin buat ugutan akan menjalankan tindakan saman ke atas sesiapa yang mendakwa perbuatan pihaknya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Isnin lepas melanggar syarikat Islam.
Tiga orang pengikut Ibrahim pada kejadian itu duduk di atas sehelai tikar seperti tikar terbang dalam filem Laksamana Do Re Mi dengan memegang tongkat, bakul rotan dan buah kelapa.
Kemudian, mereka mendayung di atas tikar berkenaan seperti menaiki sampan dengan mengucapkan kalimah “Allahu Akbar” yang jelas tidak mengkiut landasan syariat Islam.
Memetik laporan The Malaysian Insider, Ibrahim mendakwa upacara itu menggunakan ayat suci Al-Quran dan berlandaskan syariat Islam.
“Pengunaan barang itu hanya sebagai simbolik atau petua yang diturunkan oleh orang tua-tua dan bukannya untuk dipuja.
“Saya harap orang ramai tidak mudah menuduh saya terpesong daripada ajaran Islam dan tindakan mahkamah akan diambil kepada mereka yang degil,” katanya.
Ekoran kejadian itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan dakwaan pihak Pakatan Rakyat bahawa kerajaan memberi kebenaran kepada bomoh Ibrahim untuk membantu mengesan lokasi pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.
Menurut Shahidan amat mustahil untuk kerajaan membenarkan upacara yang bertentangan dengan Islam dan khurafat itu untuk dilakukan.
Ibrahim sebenarnya muncul dua kali di KLIA dengan kali pertama dia melakukan ritual dengan menggunakan dua teropong buluh dan bubu ikan dan pada hari kedua barulah ritual “tikar terbang” dilakukan.
Tindakan itu menerima kecaman pelbagai pihak kerana dilakukan di tengah-tengah kesibukan KLIA. – MYNEWSHUB.MY